Helgen i skrift


Lördag;

Vaknade av ett sms vid 08.00 där det stod att vi åker tåg upp till Enköping istället för buss, skönt tänkte jag för buss hade inte varit någon höjdare precis. Tåget gick ju inte förrän vid 13.11 så jag hade gått om tid att göra mig iordning.
Vid 12.30 åkte jag in, köpte lite frukt och dricka på supermarket och fortsatte sedan på stationen. Där väntade Jacob och Daniel, vi satte oss på tåget och första stoppet blev i Skövde där vi fick vänta, och sen fortsatte de med stopp, vi bytte lok i Hallsberg och vi fick sedan vänta några gånger på vägen upp för andra tåg osv. Vi blev 45 min försenade, men vi fick sitta i första klass och fick gratis fika! De var ett plus iallafall :)

När vi kom fram så tog Daniel tag i kartan, hmm hur bra gick de? Inte så värst, jag insåg att vi var på fel väg så jag tog tag i kartan och så var det bara att gå tillbaka och börja om från ruta 1. Väl framme på hotellet stannade vi inte länge utan vi gick vidare till GP tävlingen där finalerna var kvar. Vi kikade dom och sen gick vi tillbaka till hotellet och åt. Vi slappade på kvällen med, biljard & tv.
Vi gick och la oss och jag hade den värsta natten jag har haft på ett hotell någonsin, jag fick sova på luftmadrass och det var väl okej till en början men hade inget täcke utan bara lakan och jag vaknade ungefär varje timma av att jag frös, det slutade med att jag sov i mjukisbyxor, tröja + en jacka över mig.

Söndag;

När natten väl var över så åt vi hotellfrukost (mums!), sminkade oss, fixade håret för det var ju tävling på G. Åkte till hallen vid 8.30 och började ladda, värmde upp och först ut var dubbelbuggen. Vi dansade smifinal och gick vidare till final, där vi vann! :D 2 poäng rikare upp till DJB!
Fortsatte med boogie, där vi blev 11:a och sista med bugg där vi blev på en snöplig 6:e plats, precis utanför finalen. Men det är så det kan vara ibland.

Vi började sedan vår resa hem på 4 timmar i bil, gick väl ganska snabbt hemåt, för med rätt sällskap så funkar allt!

Där har ni min helg i stora drag, nästa tävling är nästa helg i Tanum. Så nu är jag fullbokad framöver med tävlingar :)

//madde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0