Att göra ett snesteg


Skolan imorgon då och det är väl lite blandade känslor. Skönt att komma igång med vardagen och allt som det hör till. Men allt som ska göras framförallt allt plugg, det orkar jag just nu inte. Varför går jag då teknik? Ja de frågan har jag ställt mig många gånger, det är en jättebra & bred linje, bra lärare, go klass m.m. Men det är egentligen inte vad jag vill. Nu under de här åren som jag gått på gymnasiet har jag verkligen funderat och ja, jag har valt fel. Om jag hade fått välja nu så hade jag valt estet - dans, BF, eller något med hälsa. Dans hade varit drömmen att gå och teknik är helt tvärtom. Har övervägt att byta till något annat, men tanken på att gå om eller ta studenten 2 år efter mina vänner det är något jag inte vill. Som tur är så har jag ändå valt en bred linje och har fått lära mig många nya saker inom teknik som jag kanske har nytta av i framtiden. Intresset kanske kommer tillbaka när jag blir äldre, men just nu känns det bara som om jag går och grubblar & funderar. Jag ska kämpa på och se till att få bra betyg nu under 2:an & 3:an, sen får vi se vad det leder till. Välja till dom kurserna jag är intresserad utav och se till att det som är kvar utav gymnasietiden blir så bra som det bara kan bli :)

Till er som inte har valt än, gå efter hjärtat och inte vad alla andra säger till er att ni borde gå! Jag var helt säker på att jag skulle välja natur, men det blev senare teknik. Jag blev tillsagd att välja en bred linje och det är precis vad teknik är. Men om man inte har intresset till kurserna som ingår i programmet så blir det fel. Teknikämnena tycker jag är intressanta, men det är allt annat som kommer in, fysik, kemi, massa matte, det är inte riktigt de ämnena som intresserar mig. Men som sagt, jag får kämpa på nu, halva tiden har gått!

Nu har jag delat med mig av min historia och hur jag känner. Hoppas ni har valt rätt!

//madde


Kommentarer
Postat av: Dansare

Om du fortfarande har kvar ditt dans intresse när du tagit studenten finns det massor av dansutbildningar i sverige, både längre och kortare. Gick själv estet under mina tre år och det var det bästa valet jag gjort, men oroa dig inte, gymnasiet är inte tongivande för ditt framtida liv. Du är en duktig dansare med känsla för musiken, fortsätt vara ödmjuk och sug upp information och kunskap som en torr svamp. Och om du sen vill dansa vidare kommer du ha möjlighet till det!

2011-01-10 @ 21:34:38
Postat av: S O F I E

du kommer att klara det maddepaddebäst för du är ju som sagt: BÄST :)

2011-01-10 @ 21:41:16
URL: http://sssofiejohansson.blogg.se/
Postat av: Madde

SV: Tack så mycket, det värmde verkligen att läsa det där! Att det känns tufft nu det är så det är, men framtiden känns ljus, särskilt när jag läste det där. Dans är min passion i livet och det är något jag absolut vill fortsätta med! Tack för de fina komplimanger och kommer sent att glömma dem :) Tack!

2011-01-10 @ 21:53:08
URL: http://makethis.blogg.se/
Postat av: ML

Annars kan man fråga John.

2011-01-11 @ 13:09:10
URL: http://ullegulle.webblogg.se/
Postat av: Annie

Förstår att det är jobbigt att veta att du valt fel, men som du säger är det inte värt att ta studenten 2 år senare än alla andra i din ålder.. Oavsett vilken utbildning man går så har man ju fortfarande behörighet att plugga vidare så du kan göra preciiis vad du vill efter gymnasiet, dansa till exempel, det är ju din passion. Jag vet att du klarar sista halvan galant, kämpa på bara, du har massa vänner som både stöttar dig och som bidrar till att du får en underbart rolig gymnasietid. För du vet, this is the time of your liiiife :D Finns här om det är nåt, det vet du, PUSS <3

2011-01-11 @ 14:54:29
URL: http://amtc.blogg.se/
Postat av: Torkelmaia

I love guest books, keep up the good work!

2012-07-23 @ 08:22:11
URL: http://torkelmaia.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0